Vad gör man......

.....som pensionär, en "vanlig" måndag i mörkrets november?
Ja man får ju inte åka och jul-shoppa, så då kan man ju (till att börja med) sova igen de timmar John Blund knycker nästan varje "för"-natt. Sen några mackor till frukost och teve.
Mycke' TV blir dä'........
Maken väntade telefonsamtal från sköterska över uppföljning sen operationen för två år sen.
Alla värden var fortsatt bra, så nu blir det ett år till nästa koll......
Han åt middag strax innan,.... rester av Jansson. Jag väntade ett tag innan jag smygstartade ätningen av kycklinggrytan. Den var (tyckte jag...) god och imorgon får vi denna meny båda två.
Har absolut ingenting emot att upprepa min måltid från idag. 
Förberedde sen även inför att Försäkringskassans handledare ska ringa igen i veckan.
 På temat man har inte roligare än man gör sig, kan vi idag lägga till: Baka brödkakor.
Efter en skymningsfika i glashuset var degen färdigjäst och bara att knåda på. Efter bakningen tog jag en mini-runda utomhus, medan maken redan tidigare startat på en längre tur.
Pågående handarbetes-projektet är också nästan klart........ bara att starta nytt då!
Mera TV och nybakat bröd till kvällskaffet återstår av dagen.
 
"Festade" på en liten påse ostbågar igår........
 
Hämtade posten....och fick se en hel and-rad korsa vägen i sakta mak nedanför backen.
 
Adventsljusstakarna är framtagna, sen får vi se om (och hur mycket) pynt som får komma ur garderoben i år.
 
Skymningsfika.......
 
Upplyst buske passeras under min mini-promenad.
 
Nu dags att smaka på baket.......maken har redan varit där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0