Besök var inbokat.......

......för en fika, samtal och hämtning av flamskvävnadsramen (för vidarebefodran till köparen) klockan tre. Såg fram emot  det hela då det var väldigt längesen sist, med just denna kompis.
En liten detalj bara.......jag hade inte kollat fotbollstiderna för Liverpoolderbyt. Givetvis hade jag gjort bort mig för matchen började redan halv två.
Ja man kan bli lite full i skratt över sin brist på informationsinhämtning innan "beslut" ibland.
Fick bli en gyllene medelväg: Kolla sålänge det gick och servera middag i halvlek, då ankommande gäst inte för fem öre intresserar sig för fotboll. 
Innan dess hann jag efter frukost med att dammsuga huset, förbereda middag, ta hand om tvätt, vattna krukväxterna och ta en dusch.
Maken tog ur gasoltuberna från Dxder, flyttade in trädgårdsmöblerna, snubblade på verandan och spräckte ena glasögonglaset. Några blåmärken kanske han också fick på köpet, men annars gick det väl rätt bra.
Besöket var naturligtvis trevligt och varade en bra stund, för vi hade mycket att prata om.......
Sen strax innan det mörknade helt, fick jag tummen ur och sopade rent i husbilen.
Imorron går färden till vinter-idet ..........
 
Fredagskväll i "stugan".......
 
Ja inte är det min förtjänst........ blommar trots min "skötsel".
 
Morgonfrost lördag, kallt men sol......
 
Riktig frukost..........
 
"Halvtids"-middag......... (kasslergratäng)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0