Det blev ingen......

...... resa till Norrtälje som planerat imorron. Maken fick ett meddelande att evenemanget (bluesspelningen) blivit inställd på grund av sjukdom.
Vi får väl se om vi drar iväg nån annanstans i närområdet istället.
Något bättre väderlek idag, en del sol, men även en eller annan regnskur har det varit.
Efter att vi ätit av Ingas mormorsbiffar var det dags för mig att åka på pakethämtningsturné, igen.....
Först till stället jag igår besökte två gånger, sen till Orient Livs och där väntade en överraskning.
Båda våra vänner (herr och fru) från kulturvänsprojektet, fanns i affären.
Har inte träffat dem tillsammans på väldigt länge, bara hejat på håll på byn. Var riktigt kul att prata en stund. Båda har jobb och de köpte hus för ca ett halvår sen.
Sista anhalten var åter till torget (där jag också var igår...) för att hämta "Aunt Pettitoes" (en griskaraktär från Beatrix Potters sagor). Hon har fått en framskjuten plats i ett av "grisskåpen". 
För den som inte visste, så samlar jag på grisar (sen barnsben) ......och snögubbar.
Många finns det.........av båda sorter, här hemma.
Maken har dragit till Tidaholm på bluesförenings-möte, igen.
Själv ska jag kolla runt lite på nätet, efter nytt presumtivt resmål då, innan Dxder får krypa in på sin vinterförvaring.
Men nu ska jag allt steka lite vitlöksbröd som kvällsmat........ och "comfort-food" att tröstäta efter lottodragningen.
Vad förutseende man kan vara ibland..........
 
Ett nyköpt kort.......sitter i vardagsrumshyllan. Som "påminnelse" från förr.....
 
Grannen har anlitat arbetskraft att snygga till sin slänt och dike.....
 
Rätt som det var kom en ekorre springande mellan huset och förrådet, med något i munnen.
Tog en liten paus i grönsakslandet, innan den försvann neråt slänten. 
 
Min middagstallrik........
 
Lika fullt i framsätet idag......
 
Min nya gris......
 
Tredje gången gillt?? Lagom hög husbilspall? Både för mig och för dörrstängning utan flytt.....
 
Fika innan maken åkte på möte. Vi har en till bulle att dela (hahaa...) Färsk clementin-juice.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0