En halv.........

.....shoppingtur kanske man kan kalla vändan till centralorten jag gjorde framåt förmiddagen.
Kollade in en ny loppis (modell liten) och hittade några småsaker, men swish funkade inte. Turligt nog visade det sig att innehavaren bor i samma by (som jag) och hon kunde komma förbi med grejerna på hemväg.
Man har ju aldrig kontanter med sig längre och kort är sällan aktuellt hos mindre loppisar. Dock visste jag att det fanns kvar litegrann av "växelkassan" från då jag själv stod på loppisen för fem år sen..... hemmavid.
Handlade en del livsmedel och tittade in till second hand (där kort blev nödvändigt och gick att nyttja)
innan thai-restaurangen fick laga en hämtportion att ta med hem till middag.
Visst ja, hann med att handla två bakelser också hos bagar'n.....medan jag väntade på middagen.
Ja vädret är väl aningen sömnigt, så också jag själv under eftermiddagen.
Resten av lördagen har väl inte heller gjort nå'n direkt glad, snarare tvärtom......... 
Kan bara hoppas att söndagen blir trevligare. 
 
Partyt kan börja.......
 
......och släkten har anlänt, men disciplinerat håller alla avstånd.
 
Nya loppisen.....
 
....och utanför Bagar'ns var det "finbesök"......
 
....när jag handlade lördagsfika.
 
Men först blev det middag.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0