En helt vanlig fredag........

........startade runt halvnio-tiden. 
Kaffe och dubbelmacka med tillbaka i sängen, tittande på morronprogrammet hos TV4.
Maken sov vidare.......
Tänkte att det är väl lika bra att hjälpa Dxder strippa loss och förflyttade mig ut i bilen, som var svinkall.
Men allt är urplockat, toalettartiklar, matvaror, textil och madrasser är nu "arkiverade" på olika ställen här hemmave'.
Ska bara göra en sista städning, före avställningen nu.
Såg att bagar¨n "skröt med" att det fanns räktårta på bit idag. Jo så kanske det var......före 13.00 för då var det (som vanligt..) slut när jag kom dit för att köpa.
Vet inte vilken gång i ordningen detta nu har drabbat mig. Dock satt där ett helt bord med fd. postkollegor att byta några ord med.
Ett större brev hämtades runt hörnet och COOP fick nästan slut på light-saften, då jag storhandlade åt maken.
Till middag serverade idag Inga en favorit: Stuvad spenat med adekvata tillbehör. 
Eftermiddagskaffet är snart i faggorna och då även Bagar-bakelser. 
En dåres försvarstal angående det: Är ju ändå fredag........... 
Blir sen ännu en veckofinal i Idol, utan räktårtebit för min del (besviken). Maken bryr sig inte...... 
 
Ja det har vi intagit......fast hemmave' (mest varje dag....)
 
Ja så kan man också "parkera", när man ska in och köpa smågodis...... Dock är det förbjudet att stå mot färdriktningen, så det hade kunnat bli dyrt godis om farbror polisen åkt förbi.......
 
Mums......i vanlig ordning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0