Ganska sen start......

.....på söndagen. Efter frukostmackor i sängen runt nio, blev det "snooze" några timmar till.
Vädret är bättre, inte överdrivet med solsken men den har varit framme.
Min golvlampa vid fåtöljen tog "semester" igår, fick väl nog av att vara det lysande inslaget i tillvaron efter hur många år somhelst.
Visade sig att det var ett special-halogen "lysrör" (typ) som gett upp, aldrig bytt förut. Tänkte eventuellt byta ut hela lampan mot en mindre gänglig, fanns rätt många på loppisen men ingen stabilare direkt.
Så blir byte av halogen-lampan.......
Till middag fick det idag bli rotmos med bacon/ostkorv och toscapäron med valnötsglass till kaffet lite senare. Maken har parkerat i badet och jag framför teven.
Nu Doc Martin, sen fotboll Kroatien-Sverige, på programmet.
Om jag hittade några andra fynd på loppisen?.....Såklart jag gjorde, hahaaaaa.
Imorron ny vecka och fler leveranser med varor väntas. 
 
Färdigt för Halloween-besök........ute i god tid va??
 
Mot bättre "vetande"......blommar nu min födelsedagsblomma för tredje gången sen februari.
 
Rotmos till middag......
 
Kul liten ram för en tia. Nu kompletterad med Lord & Lady of the Manor.......
 
Toscapäron med valnötsglass......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0