Halloween.......

.....eller Alla Helgons Dag, två parallella högtider som mer och mer sammanfaller i firande, upplever iallafall jag.
Tycker själv inte att det gör så mycket, för jag gillar verkligen "den snälla delen" av utsmyckningarna.
Dvs. pumpor, söta spöken, fula häxor m.m. Inte sååå förtjust i döskallarna och skeletten, men gillar spindelnäten och höbalarna. Men är ju bara att ta fasta på och göra sin tolkning av dekorationerna...... om man vill. Annars kan man också låta bli....... och bara tända ljus.
Tänkte inte gå till loppisen idag, men blev lite inspirerad av det vackra, milda höstvädret och tog en promenad dit ner.
Vilket resulterade i ett antal fynd, som fick bäras hem i en stor papperskasse. Nu var det som tur var inga tunga saker jag hittat.......
Fann maken "blåsa kling i löven" runt äppelträdet och han hade redan rensat plommonträdets löv på baksidan. Dock sitter det många kvar på trädet utanför sovrumsfönstret, så där får det nog göras en "dammsuge"-repris framöver.
Soligt och höstvarmt, inbjöd till middag på tacorester (till skruvade makaroner)..... i glashuset.
I väntan på Liverpoolmatch 18.30 tittar jag lite på annan fotboll, ljuger, tvättar och slår in några julklappar till.
 
Närbild på "nya projektet".....
 
Happy Halloween......
 
Taco-tallrik igår.....
 
Fin förmiddag och fiske på sjön.....
 
Före lövstädning......plommonträdet.
 
Maken in action......
 
Häx-Ia ska på kalas.......foto skickat för publicering i bloggen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0