Inatt........

......sov jag (iallafall när jag hittat sängen strax efter ett....) och vaknade inte förrän nio.
Men maken (som legat vaken del av denna natt) var värre och började inte röra på sig förrän närmare halv elva.
Till middag fick det bli återseende av en gammal klassiker: Stekta kasslerskivor med panerad potatis och grönsaksmajonnäs. Grönsakerna i den fick idag bli resterna av kvarvarande morötter från landet (små och ganska hårt maskätna...) och tärnad gurka.
"Normalt" brukar jag ta en konservburk med ärter&morötter, men fanns ingen sån i skafferiet.
Maken kollade att det var ok för verkstaden att redan idag ta emot Dxder, inför måndagens arbete och det mötte inget hinder.
Jag åkte före i vår "lilla röda" med pakethämtning på agendan. Börjar få viss rutin på det nu......
Slank in och köpte två bullar, samt surdegsbaguette hos bagar'n och några liter mjölk på COOP, innan jag fortsatte till Igelstorp för att hämta hem maken.
Fika i solsken......men blåst, inne i glashuset. 
Sen packa upp min "nya" fina inropade kanna i serien "Country Cottage", så nöjd.........
Som kvällsmat blev det "pil-pil", var ett tag sen sist det också.........
Maken kollar ishockey (stackarn.....) men jag ser på Idol och det är riktigt bra framträdanden av i stort sett alla idag.
Imorron får vi se om det kanske blir en shoppingtur.......... var längesen nu, hahahaaaaahaaha.
 
 
En del gick att använda........ nu är de slut för säsongen härhemma.
 
Höststorm i solsken.....
 
Klassiker......med sista egenodlade tomaten....delad på två.
 
Några eftersläntrare på vinrankan......
 
Laddat för matlagning.......
 
....gav detta resultat.
 
Sist, men inte minst: Min nya kanna har kommit hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0