Klipp till......

....behövde jag inte ens säga, till frissan då jag satte mig i stolen för att bli åtgärdad.
Har ju anlitat henne de senaste fyrtio åren, så hon vet precis vad som ska göras.
Klar med detta var det hög tid att förbereda middagen, som mestadels redan var halvfärdig.
Bara koka potatis och göra dillsåsen.
Ja inte kände jag mig deprimerad över den menyn inte. En av mina (sen barnsben) absoluta middagsfavoriter.
Till kaffet lite senare kex med tillbehör, smakade inte fel det heller.
Inte många knop i det här pensionärshushållet idag, alltså.
Imorron drar maken på bluesutflykt till Norrköping, medan jag stannar hemmavid och tillsammans med en kompis hälsar på hos en äldre kompis på Bonargården. Detta är ju åter möjligt nu, att besöka äldreboenden. Vi har anmält vår ankomst till eftermiddagen.....
 
Istället för blommor imorron........
 
Kan försäkra att det smakade mums........
 
Tråkväder.....men många fåglar flygande härs och tvärs, däribland hackspetten.
 
Ingen fågel.......men ett annat lågflygande föremål.
 
Dagens tilltugg på glashusfikan......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0