Sex rätt på lotto.......

...... hade vi igår på symötets lottorad, men de var dragna i fel ordning så inte en krona i utdelning blev det. Tre + tre rätt var det närmare bestämt........
Nu hade inte utdelningen gett (om de dragits i annan ordning) någon stor förmögenhet, att i så fall dela ......på sju. Fyrahundra per skalle hade det givit, så inget att fundera mera på. Men hade varit lite kul att göra nå't tillsammans för gemensam vinst.
Annars hände inget särskilt mer under lördagen, annat än en varm macka till kvällsmat.
Denna söndagen fick vi en extra timma att sätta sprätt på. Jag använde min väl..... till att sova (surprise, surprise). 
Frukost följde, sen den eviga frågan: Vad ska lagas till middag? Hittade en liten köttbit i frysen (och äppelmos) att ta fram och tillreda. Fick bli fläskstek mini med tillbehör.
Efter maten kände jag att kanske skulle vi ha efterrätt.....till kaffet lite senare. Befriade äppelträdet från några kvarvarande frukter. En del var hela, andra halvätna.....
Tre stycken fick bli ett spontant mellanting mellan smulpaj och äppelkaka. Men innan dess hade jag naturligtvis kollat att vi hade vaniljsås........
Ett antal framtida julklappar har krupit ner i olika stora förpackningar och fått adekvat sort av omslagspapper runt sig.
Vi har även startat en dialog i ämnet jul, med barnen och deras respektive om hur vi ska arrangera årets sammankomst. Vi har definitivt ambitionen att "Hålla i och hålla ut"........men ändå hitta ett upplägg för firande på ett bra, säkert sätt. 
Sitter nu sen en bra stund tillbaka...... tillbakalutad i min fåtölj och glor på teve. Den negativa konsekvensen av den extra timman har gjort sig påmind. Becksvart ute redan........
 
Middagen är serverad, bara att ta för sig..........
 
........så också av "äppelkompositionen".
 
Nån har släckt ljuset...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0