Tröttsamt......

.....väder att vakna till så det fick bli en hyfsad sovmorron, med kaffe och mackor i sängen.
Sen tog jag tag i dagen och gjorde mig iordning för en bilfärd i ösregnet.
Den gick till Tibro först för tankning, hämta paket åt maken (toner till skrivaren) och lämna "veckans uppmuntring" i Hörnebo. Där var ingen hemma så hängdes på dörren.
När jag tänkte efter hade hon nog återbesök hos läkaren idag.
Fortsatt färd till Dollarstore och shopping av diverse prylar, samt Halloween-godis om det kommer några då det blir dags.
Medan jag som bäst gick runt därinne pep telefonen, två gånger. Mera paket att hämta på hemvägen.
Tillbaka till samma utlämningsställe jag redan besökt, sen förflyttning till ett annat.
Tog omvägen till en sjukskriven kompis och bytte några ord bara, innan jag återvände hem.
Hemma pep telefonen igen, denna gång ska paketet hämtas på ytterligare ett helt nytt utlämningsställe. Får bli imorron......
Maken hade redan "tullat" på middagsmaten och ätit. Han gav upp att vänta när klockan passerade halv tre. Så samtidigt som jag kokade potatis, plockades alla fynd upp och paketens innehåll (mattor) lades på plats. Rätt svettig sysselsättning (och hungrig), så kålpuddingsåsen med potatis och lingon smakade väldigt bra i fåtöljen.
Känner mig rätt mör efter maten och matt-förflyttningarna nu...... blir nog t.o.m. en powernap.
Kaffe kanske piggar upp förresten.......
 
Utsikt medan man tankar.......
 
Hela framsätet fullt med hämtade paket......
 
Njaaaa, kanske aningen för stora, annars helt ok......tycker jag.
 
Ny matta under vardagsrumsbordet, funkar nog rätt bra.
 
Halloween närmar sig........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0