Upp i ottan......

......för att göra en utflykt på egen hand, till sjukhuset för en bentäthetsröntgen. 
Skulle vara på plats redan strax före åtta, så stämde alltså dåligt med min dygnsrytm. Men smällar man får ta, då detta redan förra året skulle varit utfört (vilket inte beror på mig.....). 
Nu får vi se vilket resultat de meddelar vårdcentralen.
Kall och vacker morgon var det iallafall. Frukost fick bli drickyoughurt i bilen in och en kokt korv på hemvägen.
Klockan var inte mer än nio då jag åter klev in på hemmaplan. 
Maken var uppe och snart var det dags för honom att följa med Dxder för att "bada", medan han själv tog en promenad i Tibro. Nu är Dxder ren (någotsånär.....) utvändigt. Då återstår bara för oss att tömma invändigt och städa lite där, innan söndag.
Sen utan att ha koll på grynkorvens dag, åt jag faktiskt just det till middag....med rotmos. Maken vägrar grynkorv och rotmoset som var över räckte bara till en, så han fick en köttbit.....
Fåtöljen var rätt skön att ta en nap i under eftermiddagen, då nattsömnen varit kraftigt förkortad.
Fick ett meddelande att jag vunnit en extra postkodslott. Vad tror vi om det........ ytteligare en nit?
 
Vilken väljer ni??
 
Höstfiske.....
 
En "riktig" slända solade en stund i vegetationen......
 
Vattna lite kanske så tunnan blir tom inför vintern.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0