Berg flyttade sten.......

.......idag. Kanske inte det smartaste att "börja" med efter sprutan i axeln, men intalade mig att jag bar väldigt smart och rullade den största stenplattan hela vägen över gräsmattan.
Har tänkt att flytta dessa plattor hur länge somhelst och i början av sommaren kom jag på var de ska få ligga. De är "ett arv" från tiden innan vårt hus, rester från då det fanns en handelsträdgård här.
En sexkantig grå och fem(bara) röda trekantiga........ nu finns de för rengöring där de ska få "hedersplats", därefter.
Apropå inte så traditionellt val av tidpunkt för utförande av saker:
Inga är på samma våglängd som min "skruvade" hjärna. Hon tyckte plötsligt att det vore trevligt att baka en  äppelsockerkaka och startade glatt strax före elva igår kväll. Jodå den var klar före midnatt (och avsmakad.....) innan sänggåendet.
Snart dags att hälsa på duschen, sen blir det ugnsbakad falukorv (med äpple) och hemlagat potatismos till middag.
Ska bara först gå och hämta posten, vi får se om den innehåller "humörhöjande" överraskningar, även idag. 
Ja en överrraskning fanns det med posten, en tid för bentäthetsröntgen om en månad. Doktorn hade "sparkat på dem" därinne på sjukhuset. Förra remissen skickades in i augusti 2019!!
Men ingen kallelse kom, bara ett brev att de inte hade några läkare.......så.......
Det var sagt att det skulle göras vartannat år (pga medicineringen..) men nu har det gått fyra.......
Imorron ska det så äntligen bli inlämning av en del på second hand......tror jag.
Maken drar iväg med Dxder på bluesfestival i Tidaholm, återkommer söndag....nångång. Framåt kvällningen drar även jag på musikupplevelse (med symötet), till Falköping och Louise Hoffsten.
....och ikväll börjar Idol på riktigt, det blir mitt fredagsnöje.
 
"Midnattskaka"......
 
Frukost med druv-shot......
 
Ensam är stark??
 
Denna (och en av de röda uppe i hörnet) är förflyttade.....
 
En vacker höstdag...... men ett gäng (ca 40 st) canadagäss är en liten plump.......
 
Äpplena börjar nu lysa röda i trädet......finns mååååånga kvar.
 
Bara att hugga in.........
 
 
  
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0