Det kom ett foto till....... och svettigt värre......

......var det att få upp de nya gardinerna på plats. Men det gick, med lite slutlig hjälp av maken.
Blev faktiskt riktigt bra tycker jag, bättre än väntat till och med.
Men nu dröjer det innan jag gör om övningen. De gamla höll ju över tjugo år, så behöver väl inte tänka över nå't byte i brådrasket.
Under dagen idag har jag sen sytt matchande dukar att komplettera med, samt sytt om solklänningsfyndet till kjol. Maken hade fått recept på en ny medicin, som han skulle hämta och då handlade han en del matvaror också.
Under tiden tog jag mig an den kvarvarande halvan av fänkålen och gjorde soppa åt oss till lunch.
Planen var sen att göra tacos till kvällningen.
I postlådan fanns ytterligare varor inropade på Tradera, att hämta och så pep det i telefonen.
Där kunde jag skåda en poserande lillebror....i slips, på väg till ICA.
Godkänt foto för mormors blogg.......
Annars hade jag ett videosamtal med sonen inatt. Han letar tillsammans med tjejen, efter lägenhet för att flytta ihop. Ja så det kan bli, kom ett svar på min fråga (från dagen innan) om hur visningen gått och slutade med en halvtimmas "tjöt" mitt i natten, då vi ändå inte kunde somna.
Medan maken kollade diverse lösningar för cykel i husbil, fixade jag iordning tacos att äta i skymningen i glashuset. Till det tog jag vin och han en öl.......
Nu kollar jag in Idol ................samtidigt som jag ljuger lite.
Imorron gör vi nog en liten rekognoseringsutflykt i länet, angående husbilsrelaterade grejer.
Dock får Dxder stanna hemma........
 
Äppeljuice.....in the making.
 
Ca fyra liter blev det, till slut.
 
"Gomorron-juice"  Fagersanna-apple-style......
 
.....och här är beviset på att Sågvägen 5B har nya vardagsrumsgardiner.....äntligen.
 
Här ska det bli "tysk" äppelkaka.......med plockningstillstånd.
 
Fänkålssoppa......inte mycket smak på den heller, tyckte vi nog.
 
Matchande smådukar.......
 
.......och en lite större, tillsammans med en löpare i gladare färg.
 
Kvällsmat..........
 
.....och till sist, Ibbe uppklädd för en tur till mataffären.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0