Har du rymt ?........

........ringde jag maken strax efter ett och undrade, då han klockan tio cyklat iväg för enmilavandrings-förberedelser på Fagervi inför stundande helg. 
Nej det hade han inte....(sa han iallafall) men dök ändå inte upp förrän efter två.
Precis lagom till att jag värmt broccolisoppa och pajbit (hittade i frysen..) för en sen lunch.
Själv plockade jag runt en del i huset, åkte till återvinningsstationen med ett litet lass och dammsög den dammigaste lampa jag någonsin skådat. Syrummets taklampa har "gått under radarn"  alldeles för länge, men nu är den ludna ytan väck. 
Sol och ganska ljummet ute hela dagen .....och vindstilla, vilket inte var fallet igår under fönsterputsningen. Men de klarade uppgiften bra ändå och jag kan fortfarande (rätt nöjd) titta ut genom skinande rutor.
Efter en fika i solen, tog jag hand om alla påskliljelökar som legat och torkat under planteringsbordet sen i våras.
Försåg mig med en spade och "petade ner" dem alla utmed verandans baksida. Till nästa vår får vi se om de hittar upp igen....... eller inte.
Det hade kommit ett meddelande på telefonen under tiden. Bonusdottern hade skadat sig vid fall från målarställning, så hon ligger på sjukhuset. Får veta imorron om det blir operation, eller "bara" korsett för ryggen i flera månader. "Krya på dig" känns lite futtigt i sammanhanget, men vad annat går att säga?
Imorron ska jag posta brev...........
 
I väntan på nytt foto.... 4-årsdagens från maj. Ibbe var lite syrak när bara storasyster var på bild igår.
 
Godkänd frukost tycker jag nog.....
 
Återkommen från bonusdottern, har den stora golvljusstaken fått en plats här igen.
 
Kan undra varför "Polar'n" envisas med att trassliga mellan bärbuskarna så ofta......
 
Lunchbrickan......
 
Bara snälla moln idag......
 
Det här ska postas imorron.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0