I väntan på Hoffsten......

....... har jag idag, efter att "vinkat av" maken före nio, faktiskt lämnat av grejerna på second hand äntligen.
Hämtade sen ett paket från IKEA och har nu utan problem monterat ihop en skohylla, som fått sin plats i glashuset. Har sen gallrat lite bland "leksakerna" därute, så finns en kasse att slänga....igen.
På hemvägen tittade jag in på Fagersannaloppisen och gick givetvis inte tomhänt därifrån heller.
Falukorvrester fanns att spisa till middag och det ska senare även bli buffé ikväll före uppträdandet.
Ren tvätt behövde lite hjälp att hitta sin viloplats och fåtöljen vid teven ville ha sällskap en stund.
Lite kaffe och äppelsockerkaka känns som en bra idé innan jag gör mig iordning och tar Kia på tur till Falköping, efter att ha hämtat upp en av symötes"tanterna".
Solen har dessutom kommit på eftermiddagsbesök........ 
Men under resan mot kvällens mål, försvann den igen ungefär i höjd med Stenstorp.
Kul att träffa alla "tanter" igen och Vilhelmsro gårdscafé bjöd på en utmärkt god "musikbuffé" med äppelkaka och vaniljgrädde till kaffet.
Sen var det dags för uppträdandet. Hoffsten var som vanligt bra, även om det denna gång var mer svenska lugnare låtar. Men så till slut kom min absoluta favorit: "Only the dead fish follow the stream".
En mycket trevlig kväll, att tacka mina "systrar" i föreninga' för. För det var min fylla pensionär-present (som egentligen skulle gått av stapeln redan i april, men framflyttad....... den som väntar på nå't gott....)
Kan undra om makens musikkväll var lika bra, där i Labbås? Nä, det tror jag inte, men han tycker säkert annorlunda.........  
 
"Restpajer"....... pajskal från frysen med diverse rester som fyllning....
 
Utflykt till Tidaholm påbörjas......
 
Monterad och i bruk......
 
Får han nån fångst.........
 
Hösten smyger sig på mer och mer......
 
Min nya villa från .........från Fagersannaloppisen.
 
Då var vi på plats och äter god mat i väntan på musik.
 
Efterrätt och kaffe smakade också bra......
 
Så var det dags......och hon avslutade med min favorit: "Only the dead fish follow the stream".
 
Ja detta stämmer bra...... även på den här västgöten........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0