Inte lika tidig........

.......uppgång på maken idag, men han var iallafall uppe en bra stund före mig.
Vid halv tio tog han bilen för att ta en promenad i skogen och plocka ner all markering, tillsammans med några andra äldre herrar.
För min del blev det faktiskt en tallrik gröt med egenkokt äppelmos, följt av en leverpastejmacka.
Därefter var jag redo att ta tag i ett drygt kilo köttfärs och "förvandla" det till olika maträtter.
Nu finns "mormorsbiffar", "kålpuddingsås" och några köttbullar (att göra kvällsmacka av.....).
En aning trädgårdsarbete och plockning av en del äpplen och plommon (att anrätta...) blev gjort därefter.
Sen ringde en "äppeltjuv" och anmälde sin ankomst för plockning. Av henne fick jag ett tips att blanda plommon och äpplen (brukade hennes mamma göra), vilket jag nu har provat.
Dillkött räckte till oss båda även idag till middag.
Maken skulle lämna vidare vandringsutrustningen inne i Tibro och fick då uppdrag att köpa nå't till kaffet och tevetidningen.
Med sig hem hade han (förutom detta) hälsningar från barnbarnet Viktor (som fikade) och syster med assistent (på sin måndagsshopping). 
Nu dags för lite diskbänkstjänst igen.......kvällsmacka.
 
Kom ett foto till idag......poserar för bloggen lät hon hälsa.
 
Bäst att ta med en bild på lillebror också då,då. Här öppnar de brevet jag skickade förra veckan.
 
Förmiddagens göromål......
 
Nu finns det många.......
 
......gott om kvar på trädet också.
 
Snälla moln idag.....
 
"Äppeltjuv" med tillstånd......
 
"Störande" moment vid äppelplockningen.....
 
"Pariserbullar" till kaffet.....
 
Mos-kok........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0