Kan det bli billigare........

....... än de fyra plagg jag "fick" för trehundrafemtionio spänn. En klänning, en kjol. en topp och en solklänning (som ska bli kjol....). Provade ingenting i butiken, men blev absolut inte besviken idag då jag nyttjade hallspegeln som provrum. Bara en liten detalj: förbättringar här och var på mannekängen vore inte helt fel....... 
Speglar är inte direkt snälla varelser, men kläderna var ju bra.......och passade "modellen" trots skavankerna. 
Från det ena till det andra, hittade ett recept på fänkål-potatisgratäng i veckans "Buffé" och beslutade mig för att testa. Både själva receptet som sådant och klara av att följa det till punkt och pricka, hela vägen. Första gången någonsin som jag köper fänkål (men vet hur den ser ut), men vid kassan frågade kassörskan (med praktikant-skylt på tröjan): Ursäkta, men vad är detta.......
Jag klarade att göra precis som instruktionerna sa och hålla mig till rätt ingredienser.
Serverades till lunch med rökt skinka och smakade helt ok, men tyckte inte det fanns någon karakteristisk smak. Så även om det var gott, gav det inget "bestående" avtryck att göra repris på.
Sen var det dags att åka till centralorten, för det hade kommit två paket till att hämta.
Ett innhöll whiskeyglas i den serie jag "samlar på" och det andra, en väldigt fin jacka som ska bli julklapp.
Tog med en liten kasse uppmuntran att lämna av i "sjukstuga Hörnebo" och passade sen på att handla nå't gott till kaffet. Idag blev det på Villann's café och där satt en f.d. jobbarkompis med make och drack kaffe. Blev några ord bytta, innan jag fortsatte hem till min make som väntat med eftermiddagskaffet för att få något gott därtill.
Imorron kommer en kompis för att plocka äpplen och fika, efter klippning hos frissan.........
 
Här är alla fynden från Cassels.......
 
Helt enligt receptet och nästan helt slut......men gjorde bara halv sats.
 
Blev några av dessa sorter med hem från Villann's......
 
.....och dessa till eftermiddagskaffet idag. Småkakan kallas "Kyrkefallapöjk".....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0