Nu var jag värd ......

...... ett glas kall sockerdricka, intalade jag mig efter att ha städat huset.
Inte alls uppe i ottan, men man kan iallafall få gjort en hel del om man disponerar dagen efter sin egen "planering".
Maken som (för en gångs skull....) var mycket morronpiggare idag, än jag, hade minsann hunnit vittja fällorna redan från fångst.....två gånger.
Nåväl han tryckte igång kaffebryggaren åt mig och snart hade jag ätit lite frukost. Satt sen och funderade på att det borde städas och Inga ville inte göra nå't sånt, så skulle det utföras var det väl bara att börja.
Maken höll sig undan, men har nu återupptagit röjandet i förrådet tycker jag mig höra.
Nästa pensionärs-dilemma anmäler sig, vad ska vi ha till middag.......
Tanken var makrill med spenat, men då Inga inte tagit ut fisken att tina, får det bli hennes uppgift till imorron istället.
Fick bli hamburgare och till fikat bjöds pannkakor med hemlagat mos och sylt, samt glass.
Tog sen en kortare bilfärd med några "antika" snickarverktyg, att bo hos en snickare med stort uthus och liten "museie-hörna".
Kompisen, var dock i skogen för att leta kantareller, så fick bara lämna en hälsning till henne.
Hemma igen, en kortare promenad för att hämta grannen som är utbildad tapetserare, för att skänka fars sådana verktyg till henne. Detta i utbyte mot löfte om hjälp att klä om mormors svarta stolar framöver. Jodå, visst skulle jag få handledning och hjälp, när tiderna blir bättre.
Bestämt är också att vi ska leverera en del saker till fritidshuset i Ängelsberg på lördag.
Nu tevefåtöljen..........
 
Efter provsmakning till kaffet igår....ligger de nu i frysen för framtiden.
 
Blev sugen på grillost igår kväll.......och blev vitlöksbröd till av "gammal" baguette.
 
Onsdagen tog också slut......
 
"Nödproviant" till lunch.......
 
Fika.....
 
Åkte förbi en majsodling.....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0