Ringde maken........

.......då han klev in genom dörren, efter Tidaholmsbesöket. Det "lät" i hallen, så då hade han med sig telefonen hem ordentligt den här gången.
Han tyckte jag var lite knäpp.........
Broderar på .... adventskalendern fortsatt, men aningen komplicerat med allt räknande och att urskilja alla symboler på mönstret. Maken kommer lite då och då, bara skakar på huvudet och undrar aningen sarkastiskt hur det går....? Men det får ses som ett tålamodskrävande meditationsprojekt, så jag intalar mig själv "lugn och fin" med sakta framsteg. Får ta den tid det tar och skiter allt sig fullständigt, tar materialet inte stor plats i soptunnan. 
Frysen bjöd mig på mera rester och kylen försåg maken med stark korv till stekt potatis.
Sen var det dags att åka till fotvård för undertecknad. 
Stannade till vid Bagar'ns efteråt och köpte med lite godsaker (som "plåster på såren"....) att lämna i Hörnebo tillsammans med det "handarbets-projekt" jag färdigställde för nån vecka sedan.
Var tänkt till jul, men nån form av uppmuntran behövdes nu direkt tyckte jag.
Till duken/löparen lät jag bifoga en "Heavy Metal"-polkagris att tröstäta för bonusdottern som är fast i en korsett dygnet runt de närmaste 2-3 månaderna.
Nu får vi se om jag ska broderi-meditera.......ikväll, eller inte.
 
Närbild löparen......
 
.......och här är helbild på den.
 
Överrasknings-skörden av potatis.....
 
Min lunch....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0