Så kan det gå.......

.....om man är en liten mus och äter upp vår enda plommontomat.
Den omdirigerade fällan till muren vid vinrankan, hade ingen fångst när maken var där på förmiddagen, men när jag kommit hem från min shoppingrunda kollade jag läget.
Kunde då gå in och tala om för maken, att han "fått napp".
Nu är fällan gillrad igen, för det kanske finns fler tjuvar i faggorna och de andra (väldigt få...) tomaterna börjar sakta få färg.Hur gick det då med "röjet" i Tibro?
Hade beslutat mig för att bara ta en av klädbutikerna och handla lite mera mat.
Men på hemvägen fick jag feeling och besökte först second hand i Tibro, där fanns en hel del och även loppisen på hemmaplan fick ett stopp och där fanns mera kläder (från samma affär jag redan varit i) och dessutom lite annat smått och gott.
Middagen idag stod kock Findus för. Lasagnette x 2 för bara trettio kronor. Tur att man kan spara in någonstans, då kronorna rullat rätt bra, de två senaste dagarna.
Imorron ska maken vara funktionär på enmilavandringen. Vad ska då undertecknad göra? 
Jo det får bli en tur till Mölltorp, för där är det mini-marknad vid handelsträdgården i dagarna två. 
Annars har jag plockat fynden avsedda för hemmet på plats, sen lagt på lager de saker som ska bli presenter/julklappar...........
Vädret har varierat från storm, hagel och spöregn, till strålande sol.
Vore nu inte fel med påfyllning i kassan vid lottodragningen....vad tror Ni?  (hahahaaahaa.....)
 
Ett av fynden från igår.......
 
Köksbordet fullt........
 
Dinner is served.......
 
Som sagt.......
 
Dammsugaren har fått en alldeles egen liten vrå......
 
"Muren" har börjat inta höstskrud.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0