Söndagsfika.......

.....på Fagersannaloppisen med en kompis, blev det. Hon ringde redan igår, men då var vi ju på utflykt till annan ort.
Idag var det dock tid för att haka på en fika och rundtur bland loppisfynden.
Har väl hänt att jag gått tomhänt därifrån, men det är ytterst, ytterst sällan. Var inte en sån dag idag heller.....
Efter kaffe med drömtårta, gick vi på upptäcktsfärd och fynden visade sig nästan direkt för kompisen.
Tog liiiite längre tid innan jag hittade mitt första, men det följdes i ganska rask takt av fler.
Hittade en ny tröja, söta kaffekoppar (till lekstuga....), en svampkorg och en ny fågelholk.  
Dags att göra lite nytta, fanns köttfärs som ville bli "mormorsbiffar" så det fick Inga servera till middag.
Räcker även till imorgon. Tvättmaskinen ropade på sysselsättning, vilket inte var svårt att tillgodose då tvättunnan var full.
Åkte sen iväg för att fira ett födelsedags-"barn", med ett litet smakprov av diverse frukt från trädgården.
Stannade inte, men fick med mig smörgåstårta hem, då hon behövde hjälp att äta upp den....sa hon.
Nu lite Doc Martin på teve, innan vi tar vår eftermiddagskopp i glashuset, idag alltså med mumsig smörgåstårta till.
Sen hänga tvätt och skala lite äpplen igen kanske.......till mos.
Mos står och kallnar på spisen......... en kopp kvällskaffe blir det nu som "belöning". 
 
Ett väldigt stort ogräs på grannens sida, som "expanderar" ut över vår uppfart.
 
Ett av fynden.......(i bakgrunden en korg jag själv gjort....för längesen)
 
Börjar bli klar........middagen.
 
Bara lite smakprov från trädgården att uppmärksamma dagen med.....
 
Jaha, var ska vi sätta denna då? Blir troligen tallen i tomtgränsen, på vår sida........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0