Då startar vi med tisdag då.......

.....nu när vardagen har återkommit. Fanns en viss fördel med det som maken såg, då stekt fläsk finns på restaurang-menyerna denna veckodag och jag föreslog hämtmat. Skulle ju ändå in till centralorten för att bunkra mera mat och att slippa laga middag var ingen dum idé, i min värld. 
Solen skiner, men en aning blåst kvarstår.
Efter hemkomsten satte maken i sig en större portion än han brukar, ändå blev det flera potatisar att mata soppåsen med. Själv valde jag kalvfärslimpa med potatismos och har hälften kvar.......
Tog ju en "lite längre" promenad (med mina mått mätt) igår kväll och troligen tycker mina kroppsdelar att det var dumt. Det protesteras "överallt" med extra stelhet och ökad "träningsvärk".........idag.
Maken har nu tagit min KIA på en åktur, för att köpa plankor och plintar till grunden åt växthuset.
Vi får se vad han kommer hem med, men han har en plan........
Själv fick jag sms om ett paket att hämta......(efter återkomst hem). Ny utflykt imorron kanske.....
Fotboll att se fram emot ikväll då......... och kaffe i glashuset, såsnart maken är tillbaka.
Kanske ska baka nå't? Köpte ju jordgubbar........
Maken hittade allt han skulle ha på sin "shoppingrunda", så nu finns cementplintar och fyra träreglar att mixtra med. Snart får han börja gräva också.........
 
Gårdagskvällens promenad.....
 
....och solen går ner på andra sidan sjön.
 
 Stilfullt......
 
Två högljudda tranor flyger förbi.......i skymningen.
 
Nån hade glömt att sätta på locket. De fick gå och hämta en ny burk åt mig.....och städa.....
 
Nej inte fest....bara köpa dagens middag.......
 
Hann inte ta kort, innan minipajen med jordgubbar blev portioner till kaffet.
 
Strategiskt utplacerade........på ett ungefär.....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0