En längre väg hem.......

.....blev det som "bonus"-promenad, när jag var klar hos frissan.
Förbi blåsippebacken på kullen och vidare en sväng bortöver i samhället.
Maken hade gjort en ny shoppinglista och tog en tur till Biltema, för att få tag på det tilltänkta.
Själv satte jag mig och färdigställde systers förenklade arbetsgivardeklaration (som måste göras p.g.a. god-man-arvodet).
Nu är den klar i ett kuvert, inbetalningskort beställt hos skattemyndigheten och ekonomi-informationen förmedlad till assistenten som har det huvudansvaret.
De fick ta en utflykt till banken och fixa två tredjedelar av "uppdraget". Försökte ringa kundtjänst på banken....... men "Du har plats 236 i kön och beräknad väntetid är 58 minuter" var helt oacceptabelt att vänta och chansa på att de kunde hjälpa till med ärendet.
Därför fick hon göra ett personligt besök med assistenten istället. Är öppet torsdagar......
Hennes skatteåterbäring hade iallafall kommit in på kontot, hann jag kolla och nu ska vi se om makens också gjort så. För egen del har jag fått äran att förse skatteverket med mer "återbetalningsmedel" istället för att vara på den mottagande sidan........ så dit kommer större delen av mitt god man-arvode att gå.
Maken är åter och Inga serverade ärtsoppa med pannkakor vid hemkomsten.
 
Blåsippor och rödsippor har börjat krypa fram i backen......
 
.......och solen sken en stund på dem.
 
Naturens konstverk.....troligen format inatt.
 
Ganska fint även utan is-dekor.......
 
Ja det ääääär ju torsdag........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0