Höll mig vaken.......

........ända fram till nästan elva iallafall. Förflyttade mig då till sängen och somnade nog ganska omgående.
Upp och hämta frukost runt nio och mycket "piggare" idag. Framåt elvatiden fick Inga överskottsenergi och satte en liten bulldeg, plus en "fralldeg".
Efter att dessa två plåtar var färdiggräddade blev det en tredje......
Till middag idag serverades nämligen pizza.
Maken har fortsatt med växthuset och jag har assisterat en aning. 
Solen har varit närvarande hela dagen och hyfsat varmt i solen är det.
Eftermiddagsfikat idag bestod av provsmakning på bullarna, innan flertalet fick fortsatta sin existens i frysen. De räcker ju längre på så vis, samt känns absolut färskare om de tas därifrån till fika framöver.
Förr i tiden hade vi hemmavid två fulla burkar med bullar som räckte i två veckor, innan mor/mormor åter igen bakade. (Jag tyckte dock då att de gamla bullarna, var godare än de precis nybakta......)
Har väl ändrat åsikt sen dess kanske........
Mera "deg" på bankkontot idag också, men fortfarande har ingen faktura på växthuset dykt upp.....
 
Igår kväll kom hackspetten på besök......
 
Spektakulär solnedgång.....
 
Grannens krokus vid postlådorna......
 
Bullar........
 
Källarfranska.......
 
Pizza-middag........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0