Husbilen fick vänta.......

......åtminstone ytterligare en dag, innan han får tillbaka alla madrasser och annan inredning.
Kom lite annat emellan.........
Maken drog åter till skogs, denna gång för att "plocka ihop vandringsleden" tillsammans med de andra pensionärsgubbarna.....igen.
Själv fick jag ett sms från kompisen om kaffe fanns runt elva? Jodå det skulle det göra svarade jag och "hoppade" ur sängen för att besöka duschen och ladda bryggaren.
Blev en fika i glashuset, då kylan (trots sol...) fortfarande låg kvar. 
Hon hann att åka igen, då maken dröjde mer än de två timmar han trodde sig vara borta.
Därför rotade Inga i frysen och hittade lite köttfärssås, att koka spagetti till och ha det klart lagom tills han dök upp.
En sittning (med tupplur) i fåtöljen följde, tills maken tyckte kaffe var en bra idé och sen ville han montera de kvarvarande två kortsidorna på växthuset. Föga entusiastisk följde jag med ut för kaffe och pinade mig sen igenom monteringen. På riktigt...... är egentligen ingen av oss särskilt vig eller rörlig, men nu är det i stort sett "bara" taket/långsidorna kvar och annan hjälpreda (än jag) är vidtalad.
Sen ska det inredas och handlas lite......och slutligen planteras. Därefter får vi se hur det går......... med odlandets resultat. Nybörjartur....??
 
Nu kommer nästa favorit........
 
Räkmacka till kvällskaffet, söndag.
 
Kvällsutsikt från en fåtölj......
 
Elvakaffe med kompis, måndag.
 
......och därnere fortsätter arbetet med avloppsbytet....
 
Två sidor klara (bara toppen kvar på den ena) sen återstår plasten som täcker ......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0