Kort långfredag.......

.........kan det bli om man väljer att sova länge. Det är ju vad vi som pensionärer vanligtvis brukar hemfalla åt, så varför göra annorlunda på påskens första helgdag.
Hade ett ärende att utföra och lite mera mat att handla, så sent omsider (efter en skön dusch) drog jag iväg mot centralorten och köpte först lite specerier.
Fortsatte därefter en kort utflykt som "påskhare" till Hörnebo och lämnade en "goodiebag", innan jag avslutade hos Bagar'n. Där fanns räktårta på bit åt mig och en vanlig räkmacka åt maken, som inte uppskattar tårta av det slaget. Dessutom åkte två "kyckling-biskvier" med av bara farten.
Hemma gjorde Inga köttfärssås som jag valde spagetti till, medan maken tog sig an två överblivna potatisar istället. 
Efter glashusfikat hjälpte jag till litegrann att montera växthus, som maken ägnat tid åt när jag var ute på bilfärd.
Fick bli en promenad till återvinningen också för min del, men nu återstår bara fåtöljhäng......... och räktårta, med teven i bakgrunden.
 
Nästa "pusselbit" att skruva fast......
 
.....och "julen varar intill påska"....... den som spar han har, choklad kvar.
 
Liggstrejk?.......  i protest över att det inte finns nån mat utlagd.
 
Påskris i Hörnebo......
 
.....och här har det visst kommit en kompis.
 
En av dem är förbrukad......nästa delas till kaffet imorron.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0