Med Rolling Stones genom Tiveden.......

......var det dags för idag. Väckarklocka på så att man kom upp i tid för avfärd klockan tio som vi beslutat.
Maken hade laddat spellista i bilen, med Stones (vilket var bättre än det vanliga blues-stuket han brukar pracka på en vid gemensam bilfärd). Nu kan jag gärna tänka mig en tyst färd också, men se det verkar inte vara något alternativ med honom i bilen.
Vädret var på sitt bästa humör, om än inte särskilt varmt men behagligt för bilresa.
Dock kunde under färden konstateras: Det inte är någon vinstlott att vara grävling i trafiken........
Räknade nog till minst tio förolyckade sådana under de nitton milen färden varade.
Förr i tiden var det väldigt vanligt att se harar i denna situation utmed vägarna, men inte en enda sådan
har jag sett på väldigt länge.
Nog såg jag allt en del levande djur och fåglar också: Tranor, svanar, ormvråk(?), rådjur och smygande katter i dikena.
Det var även gott om nedhuggen skog överallt utmed färdvägen.
Så småningom anlände vi till Knalltäppsvägen i Västervåla och kunde lämna av födelsedagspresenter till den som fyllt sju. Lillebror fick en "bonus"-present, men storebröderna får klara sig utan sån numera.
Dock fick äldsta brodern sin femtonårspresent lite i förväg..........
Efter "distans-fika" i storstugan blev det återfärd hem och nu sitter jag framför "Let's dance".
Imorron ska jag köra in maken att hämta hem Dxder........ sen får vi se vart vi åker med honom i år. Men det blir nog bara inom landets gränser fortsatt.......
 
Weekend-paus i avloppsgrävandet......
 
Fredagspaj.......
 
Genom "vildmarken"......
 
Igelbäcken........
 
Koviken (vid rastplatsen) ........
 
Strax innan Marieberg vid Örebro......
 
In till "Donken" för en gourmet-lunch.......
 
Bonuspaketet öppnat.......storebror kollar också.
 
"Födelsedagsbarnet" redo att öppna sina paket....... dottern kollar "mat- och bak-kassen".
 
"Ibbe" chillar och bakom gardinen (syns en sko...) busar syrran.
 
Vitsippor i Västervåla........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0