Nästan inga gäss.......

......på sjön idag, men en "hel hoper" måsar gungar runt på vågorna därute.
Efter en lugn upptakt på lördagen, tog jag vägen via duschen till en inköpsrunda avseende mat i Tibro.
Var en hel del som behövde fyllas på........
Vid hemkomsten tyckte maken att vi lika gärna kunde äta middagen ganska omgående.
Fick säga till Inga att starta upp "pommes-maskinen" och steka schnitzlarna, samt koka grönsaker.
Alltmedan jag fortsatte att stuva in maten på rätt plats.
Oj vad mätt man blev.........
Men fick bli en kort promenad till återvinningen, med tidningar den här gången.
Solen skiner iallafall, även om det inte är jättevarmt. Maken fortsätter med monteringen därute, medan jag har bänkat mig framför teven. Liverpool - Aston Villa, går väl sådär hittills, ett mål "i baken".
Rätt vad det är "brööötar det till" ute på altanen också, så man hoppar högt i fåtöljen........
Nu i halvlekspaus får det nog bli en kopp kaffe.
.....och till sist fixade Liverpool-pojkarna en seger med 2-1.
Sen har vi lyft skelett och grund ut på gräsmattan, för att bestämma placering, samt mäta ut vart maken imorron ska gräva hål till fyra plintar.
Nu blir det svensk damfotboll en stund..........
 
Från gårdagen.......
 
I skogsdungen växer snödroppar bland fallna träd.
 
Här gungar måsarna......
 
Tänk vad gigantisk en fläskkotlett kan bli, efter lite "arbete"......
 
Närbild på vårens ankomst....."blåsippan ute i backarna står".......
 
Storm-konsekvenser.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0