Snöstorm på förmiddagen.......

......... och strålande sol med barmark igen på eftermiddagen. Ja, aprilväder kan väl inte skildras på bättre sätt.
Maken gick upp "tidigt" idag och pälsade på sig ordentligt för en tur i skogen att lägga vandringsbana.
Men han kom tillbaka efter en knapp timma, då de ansvariga beslutat att vänta tills imorron, samma tid och hoppas på bättre väder.
Själv hade jag blandat köttfärs och nu finns "ett berg med smörgåsbiffar" klara att åka på lördagsutflykt.
Men de kommer nog inte att göra returresan tillsammans med oss.......
Frysen är full så vi måste äta ur lite där. Maken fick chili con carne och jag tog räkor till currysås-riset som blev kvar igår.
Kom en fråga om bläckfisk på Messenger, vilket resulterade i att en lila variant nu är på brevresa till Örebro. Detta eftersom jag tog en promenad ner till brevlådan vid "affären" nu ikväll, då vädret blivit mera vänligt sinnat.
Handbollen igår slutade med förlust, men då de vann så stort i Ukraina i söndags var det ingen fara.
Sen var det dessutom ett "B-lag" som fick spela, då hela A-laget med ledare sitter i karantän efter att resan resulterat i positiva coronatest hos några. 
 
Blå violer vid syrenbuskarna.......
 
......och även syrenbusken i krukan börjar spira......
 
Gräslök klar att klippas på smörgåsen.......
 
Nej tack..........återgår gärna till sängen.
 
Biffarna klara........
 
Min middag.......
 
Krokus och lite snö kvar i en häck, under "brev-promenaden".
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0