Stenplattor och BMW-däck.........

.......har det handlat om idag. 
Maken har ägnat sig åt rengöring av plattor vi haft liggande i evigheter. Dessa flyttade han sen till växthuset, med stor möda och besvär. Tunga äääär dom.
Jag fick ett sms från sonen: Om vi kunde hysa fyra specialfälgar till BMW, då han inte fått dessa sålda och det är dags att lämna garaget i den gamla bostadsrättsföreningen.
Ok skrev jag och vi bestämde tid. Vid ankomst visade det sig att på fälgarna satt även däck........
Nåväl han lastade min bil full, men plats fanns fortfarande i framsätet för två kassar mat som därefter blev inköpta.
Väl hemma igen fick Inga bråttom att servera biffar med tillbehör, för klockan hade redan tickat iväg mot tre.
Maken fick lasta ur däcken och stapla dem i skjulets ena hörn. Sen fick han fika och jag ringde kompisen, som sagt att de hade en del plattor.........
Fattas några för att få hela golvet i växthuset täckt. Jo vi kunde åka och titta, men inte alls långt efter samtalet dök hon och hennes make upp med ett urval att testa. Varpå vi tog bilen hem till dom och lastade i ett antal, som nu ligger på plats. Jo jag har burit och lagt några av dem.
Men nu är vi trötta båda två......... fåtöljen vid teven gäller för mig och samma för maken, men vid hans dator. 
Var visst en del fotboll framöver ikväll att se........ men inte Liverpool, tyvärr.
 
Igår kväll.......
 
Tibro Stadspark översållad med vitsippor......
 
.....en liten närbild.
 
Middagen smakade bra.........
 
Skor (från Kina) kom idag, men två månaders frakt och dåligt sydda. Tur att jag inte behövde betala dem...... (bara expeditionsavgift 75:- till Posten och 6:- i moms) Klarnafakturan makulerades, då jag anmälde försenad leverans och inga svar på alla mina förfrågnings-mail till leverantören. 
 
Dagens fika.......
 
Innan "ankomsten" av kompis-plattorna.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0