Tisdag igen.......

......... och solen skiner.
Dags att handla mat igen. Om jag inte visste bättre, skulle jag lätt kunna tro att hushållet bestod av en familj på fem personer, med tonårsbarn. Så känns det iallafall när inköpen "bara försvinner" ur skåpen och det alltid är dags att dra på ny inköpsrunda.
Det är en gåta..... men då jag inte egentligen har något problem (snarare tvärtom...) med att åka och handla (inte ens mat) så är ju ingen större skada skedd.
Allra helst då man i rådande tider får anse att detta hamnar på det ytterst begränsade nöjeskontot.
Repris på gårdagens middag, men maken "glömde" morötterna på sin portion.
Inga hade inte tillrättalagt grönsakerna idag.........
Han har efter middagen sen justerat och monterat fast grund-ramen för växthuset och vi har provat att "skelettet" passar därpå. Imorron ska han nog försöka få tag på en annan sorts beslag för själva fastmonteringen........
Nu gick han på en promenad, medan jag landade i fåtöljen, framför damfotboll.................. innan Karl-Fredrik.
 
Igår tog mina egna bullar från frysen slut.......
 
.........sen ett lite nyttigare mellanmål.
 
Men idag hemföll vi åter åt onyttigheterna, till kaffet. Men bara en halv var. Repris imorron (hahaaa)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0