Vaccinerade........

.......är vi nu med Astra, både gubben och jag. Nästa stick får vi den tionde juli.
Anlände prick på tiden, fick ansiktsmask av Emma och fick vänta en liten stund innan ett bås var ledigt. När det så var, sa Emma: Varsågod - Gerd och "Postis".
Sen fick vi sitta av en kvart, som publik till den fortsatta verksamheten, som flöt på bra efter löpande bands-principen. Då våra femton minuter gått fick vi tillåtelse att avlägsna oss.
På hemväg tittade vi (jag) in ett ärende på loppis Candela i Tibro. Fick stå i kö utanför och invänta "ledig klädnypa" innan jag kunde kolla en "outfit" bonusdottern sett på deras Facebooksida.
Nu fanns inte alla delarna kvar och storleken dessutom tveksam, så blev ett kort besök.
Maken väntade i bilen utanför och hemmavid tog han en paus vid datorn, medan Inga tyckte det var min tur att städa huset. Så det har jag gjort och när det var klart, fick vi middag (av Inga) "som belöning".
Maken fortsätter nu med växthusmonteringen, medan jag tar mig lite tid att ljuga......... 
Handbollskval väntar vid fyra, där svenska damerna är i Ukraina för första delen av en play-off om VM-plats. Andra mötet på onsdag, hemma i Sverige.
 
Gårdagskvällens solnedgång gick i violett.......
 
Bildbevis på makens första spruta.......
 
Kanske man kan säga om dagens händelse.........
 
Plommonjärpar med tillbehör fanns på Ingas meny för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0