Valborg.......

.......är här igen, men som vanligt blir det inget "större väsen" angående detta i vårt hushåll.
Trots att Hans Majestät fyller 75, tänker vi inte ha något kalas och det skulle ju inte han ha heller vad jag förstår.
Vid vårt dike men på andra sidan järnvägsspåren (de som är kvar...), fanns det ett gäng uppgrävda väldigt stora stenar. Detta kunde jag se, då jag vid åtta gick ut på verandan och tittade på den arbetande delen av befolkningen. 
Så småningom vaknade maken till (då hade jag krupit tillbaka i sängen....) och gick ut för att ta hand om rullen på pallen. Den har han (med viss assistans av mig senare...) beskurit och tejpat klart, för uppsättning. Men vi fick med gemensamma krafter rulla ihop den igen, för jag ger mig inte på att vara assistent när den först ska över "nocken" och sen skruvas fast. Sonen har lovat att åtminstone han kommer och hjälper imorron (kanske även sambon...).
Fick bli potatisburgare med två sorters bacon till middag. Testade kycklingbacon (plus vanligt...) och det var ok tyckte jag medan maken var lite mer tveksam, men han åt dem ändå. 
Nä, dags att trycka på kaffebryggaren, men mixar nog ihop en blåbärspaj först........
Klockan sex är det sen handboll .........
.......och bläckisarna lät nyss hälsa att de redan anlänt till Hägersten.
 
En fin morgon och "ljuvligt" att titta på när andra arbetar.....(hahahaa)
 
Lite senare har molnen börjat rulla in........
 
 Hittade en kul mugg till maken på loppis........tyckte jag. Men storleken är bra medgav han....
 
Här ligger "sista pusselbiten".........
 
Gullvivorna blommar fint....lite varstans ...hos oss.
 
En blandning av två olika baconsorter till potatisburgarna......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0