De vann ändå.......

.....Liverpool, borta mot Norwich med 3-0 trots att jag inte kunde titta och heja i realtid. Kollade sen på Viaplay, där man ju kan spola fram till alla målen och med andra ord få snabbverionen av matchen i efterhand.
Fick på förmiddagen för mig att åka på en loppis ute på landet jag sett om på Facebook, men då inga skyltar fanns någonstans då man kom fram till adressen blev det en snopen retur. Dessutom aningen irriterad över att ha åkt i onödan.....
Gick in på loppisen mitt i byn istället och handlade även idag. Några knappar, en pocketbok och två byttor glass.
Hemma fick Inga order om att göra "kålpuddingsås" och efter att ha ätit denna tog jag en motionsrunda i trädgården med kantsaxen. Hittade en mogen paprika längst in i hörnet av växthuset, som blev lite pyssel att nå (där bakom tomatbuskarna, lärdom till nästa år....).
Snart tar vi nog fika och då ska vi smaka på Klings viol-lakrits-glass. Sen blir det "pil-pil" till kvällen, på grund av paprikan jag fann........ bröd från påse är redan bakat.
 
Vid "Spethulta' påle" tog jag vänster.......
 
Ett vackert träd, några master och en brun rovfågel såg jag men inte skymten av nån loppis......
 
Fler än jag (många fler....) hade iallafall hittat till vår loppis mitt i byn härhemma.
 
Dagens middagsmeny......
 
Gäss-möte i Strandstadshamnen återigen.....räknade till över femtio den här gången.
 
Ingrediens i kvällens "pil-pil" ......egenodlad minsann!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0