Ett dåligt samvete.........

.........har legat i snart två år i en plåtburk, alldeles bredvid min fåtölj.
Ett ambitiöst påbörjat broderi, som avstannade i brist på tålamod att reda ut vart det hade blivit fel.
Idag öppnade jag så julburken igen och har återstartat projektet.
Inte går det fort, men rullar på så smått. Eventuella fel jag tidigare gjort får lösas då jag stöter på dem.
Med andra ord har dagen bara försvunnit.....
Innan dess fick jag dock flytta lilla bilen så Zäta kunde komma ut med den blues-sugne maken, som ska ägna denna regntunga dag åt mer förberedelser i Labbås. Ingen idé att åka dryga tio mil tur och retur flera dagar i sträck, tycker han utan övernattar på plats tills det är över.
(Både musikupplevelsen och sen efterstädet)
Då kan alltså både jag och Inga äta när andan faller på och helt gå upp i annat. Just nu alltså ett broderi.....utan störningar.
Vädret utanför stör inte heller...............
Annnars kom ett e-mail igår från pensionsmyndigheten, vilket innehöll information om lite mer i pension............ (inkomsttillägg - vilket måste betyda att jag alltså hört till låginkomsttagarna......)
 
Katten som maken fick i present av sin syster..... är numera "vakt vid soptunnan" i häckkanten.
 
Inget inbjudande väder som lockar att gå ut i.........
 
Asken är nu återöppnad........
 
....och arbetet är så smått återupptaget.
 
Rester fanns till lunch.....sen stekte jag lite halloumi till kvällsmat.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0