Mörbultad........

......och stel som en pinne, kände jag mig igår efter att ha utfört lite mera trädgårdsarbete än vanligt.
Fortfarande idag känns det, men har blivit aningen bättre iallafall. 
Återigen väl tilltagen sovmorgon, får ju passa på eftersom det imorron blir uppgång före ottan.
Så ska ägna lite tid åt att få ihop det som ska med i husbilen då vi drar till östkusten för en snabbvisit.
Maken ska på bluesevent (big surprise....), men vi ska också hälsa på hans syster med make. 
Till middag serverade Inga idag fisk, med tillbehör.
Medan vi åt detta regnade det ordentligt en stund.
Nu skiner solen igen och maken har börjat mata tuggern med det oändliga antalet grenar i högen vid altanen.
Själv har jag börjat plocka fram för att flytta ut i Zäta inför avfärden tidigt imorron.
Men innan jag kom så långt hann jag med att boka Gotlandsfärjan för en höstvecka med forna postkollegan lite längre fram. Bekvämt nog har hon tillgång till boende på ön..........
Något att se fram emot om några veckor.........
Nästa dilemma att lösa: Vad ska vi "doppa"  i eftermiddagskaffet?
 
En vanlig torsdagskväll..........
 
Egenodlad potatis till fisken och äpple-lök-rödbets-mix......
 
Bokat.....for later....
 
Då har han startat på rishögen.........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0