Nästan ledigt.......

......för Inga idag. Hon behövde inte laga middag eftersom jag köpte matlådor på Millners på hemvägen, då jag handlade annat. Glömde dock Kom-ihåg-lappen hemma på byrån, men kom ihåg det mesta iallafall. Dock glömdes de två sakerna som är helt slut och stod överst på listan.
Därför står de nu överst på nästa lista också......... olivolja och glassstrutar.
Istället för middag fick Inga göra en kaka som jag läst om på nätet.
Den står och svalnar på diskbänken, i väntan på eftermiddagskaffet om någon timma.
Solen skiner nu, men inatt regnade det massor. Maken tömde regnmätaren och den var överfull, så dryga 40 millimeter hade det kommit.
Inte lika trött/slö som igår, så måste ha sovit gott ......och länge.
Ringde nyss till fd. postkollega/reskamrat och bestämde en utflykt till imorron. Väderprognosen har blivit bättre så vi satsar på en tur.
Nu smakar vi på nya kakan.....med lite vaniljglass.
 
Måndag kväll.....före spöregnet under natten.
 
Lite av varje finns att se hos Millners.....förutom att de har bra mat.
 
Fläsk till maken.......jag valde fläskfilé med hasselbackspotatis.
 
Kakan: blåbär inuti, med toscatäcke.
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0