Nu gick det inte längre.......

........att låta bli matlagning. Sålångt idag, har jag gjort en ordentlig frukost och samtidigt startat en fläskstek, som står och puttrar på spisen.
Tänker sen göra lite färskt äppelmos också till detta. Vädret lämnar mycket övrigt att önska, regntråkigt och trist.
Undrar om maken fryser där i husbilen....... i Labbås. Men han är väl säkert mera på blueslokal än sover förstås.
Igår kväll tog jag en promenad till återvinningen, men idag fick det bli bilen, Dels för vädrets skull, men också för att en kasse tidningar inte är så kul att släpa på.
Mycket bilar var parkerade där, men ingen av dem skulle till återvinningscontainrarna. Nåväl då kassen hamnat rätt fick även min bil stå kvar, medan även jag tog en sväng på loppisen.
Ett linne(nytt) och några andra småsaker blev det, samt två bitar drömtårta. 
Träffade kompisen med make och svägerska, så lite tjöt blev det.........
Nu full rulle på spisen med middagen, efter att jag rensat kantarellerna från ICA-skogen. De får dock stanna i kylen tills imorron då maken åter ska visa sin nuna........ 
Liverpool spelar inte förrän 18.30, så får vänta på matchen ett tag till....
Kaffe -med nå't gott kanske och så lite broderi på det. För någon solskenspromenad ser inte ut att vara möjlig denna lördag.
 
Tack så mycket....Inga, för en god frukost.
 
Kokar lite äppelmos till dagens middag......
 
Loppisfynd......
 
Fina kantareller .......från ICA-skogen.
 
Då var det serverat............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0