Svamp-mysterium......

.......har vi fått att fundera över. Då vi kom ut på verandan med våra middagstallrikar låg där en stor vit svamp som någon släppt/slängt. Fågel eller något annat lite större djur, som inte tyckte den var nå't att ha iallafall.
Innan dess hade maken hunnit med en tur till fotvård och jag hade pallrat mig ur säng, i dusch och sen  på med kläder.
Efter middagen dags att hämta en symöteskompis och åka vidare mot Österbergs konditori i Tidan för en träff med fler. De hade massor av go'fika att välja på.
Jag tog en wienertosca-bit med kaffe, andra valde smörgåsvarianter.
När vi suttit ute en bra stund och "tjatat om allt möjligt" gick jag återigen in i butiken och handlade en massa att ta med hem.
Om en stund tar vi en tidig kvällsfika och smakar på det jag burit hem. Räcker till i morgon också.......... och mer.
Inga miljoner på lottodragningen och nu mullrar det i pereferin. Återstår att se hur nära det kommer den här gången........
 
Närbild på krasseblomma.......
 
Tisdags-kväll......
 
Stilla förmiddagsfiske på lugn sjö.....
 
Fläskfilégryta med ris.........
 
Ratad svamp mitt på verandan.......men av vem?
 
Framme vid femtiotalskaféet i Tidan......
 
Mitt fika-val.......
 
Blomsterprakt att beundra till kaffet.
 
Delar av gänget, med ett gästspel för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0