Utflykt med fika........

........passade vi på att göra under måndags-eftermiddagen, då maken skulle hämta utrustningen (i Horn) till FagersannaIF:s tur att ha enmilavandring. 
Men innan vi kom så långt hade jag sovit gott och ganska länge. Så hade även maken.......
Efter besök i duschen tog jag bilen mot Tibro, för att handla mat, panta flaskor, hämta medicin till maken och paket till mig själv.
Då jag återvände hem, hade maken tagit sig an den stora rishögen igen en stund.
Plocka in allting handlat, följdes av laga middag och där hade jag tänkt göra pasta med sås på chorizokorv och egenodlade grönsaker.
Då det var dags att ta sig an chilifrukten, tänkte jag att ta bort fröna är ju allmänt känt gör den mildare.
Startade jobbet, men började hosta och ganska omgående brände det på kinderna (nej jag hade inte haft händerna där). Beslut att lägga chilin i vatten togs och den vågar jag då rakt inte lägga i maten.
Pastarätten blev ändå rätt ok tyckte jag nog.
Då vi hämtat det som skulle hämtas........stannade vi på fiket i Tidan och tog en kopp med "doppe".
Sen köpte jag tekakor med mig hem. Frysen sa att den ville ha en laddning att ta av, då andan faller på.
 
Gårdagens middag.......föranledde ett extra toastopp. Vilket innebar att "nöden hade ingen lag" och jag fick premiärköra undan Zäta vid macken, då tankbilen kom och tutade ilsket.
 
Måndagsmiddag........
 
Hälsa på min nya Orreforsgris........inropad på Tradera, kom idag.
 
In i bushen......... på uppdrag.
 
En vanlig syn nu såhär års........
 
Då hugger vi in på fikat......där i solskenet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0