Återkomsten.......

.......... för Steven Gerrard till hemma-arenan Anfield (Liverpools A-laget i 17 år) stundade idag. Men inte som spelare, utan som nytillträdd tränare för bortalaget Aston Villa.
Han fick ett varmt och respektfullt mottagande i form av applåder från en fullsatt arena, innan matchen startade. Precis nu (på straff) kunde så äntligen Liverpool ta ledningen efter stort spelövertag (utan att få in nå't spelmål).
Vi får se hur det slutar......tjugo minuter kvar.
Annars blev det en gedigen frukost att starta dagen med. Maken tog en promenad och jag gjorde en "snabbis" på loppisen. Fanns rester att värma till middag (idag igen.....) och en Findus-soppa i frysen till mig.
Dags sen för maken att dra på blues i Labbås, medan jag förberedde en utflykt.
Detta innan jag bänkade mig för ovanstående match. 
Pling sa det i telefonen och där stod att jag tilldelats "Nobelpriset".
Det var dotterdottern som gav mig priset för "de godaste biffarna hon smakat".
Jag och biffarna tackade gemensamt för äran.
Snart slut på Matchen (1-0) och då stundar som sagt en liten picknick-utflykt...........
Sen hem igen till nästa match: Handboll Sverige-Norge framåt kvällen.
 
Gomorron......sa Inga.
 
Nu blommar det förfullt i sovrumsfönstret........
 
Riktigt fint ute .....en stund iallafall.......
 
Lite svenska tapas......och jag åkte på utflykt.
 
.......och här är Nobel-"diplomet" från Ia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0