Fanns lite restgarner.........

.........kvar på "puffen" vid fåtöljen. Så "Klåfinger-Inga" kunde inte låta bli utan stickade upp dessa smånystan, till en Nalle-halsduk (typ...) igår kväll.
Som vanligt i pensionärs-tillvaron (här i huset) var det sovmorron. Dock var maken mera morgonpigg, så han hade gått upp en bra stund före mig.
Till middag serverade Inga idag fisk med potatismos och då jag var mätt och belåten, var det dags att handla mat.....igen.
Närapå heltomt i kylen, så bara att ta bilen till Tibro och råda bot på detta tillstånd.
Ett besök fick även Bagar'n och Systemet. Några julöl ska man väl alltid ha på lut, till de som uppskattar denna dryck och sen fick det bli bl.a. adventla till vår eftermiddagsfika.
Men på hemvägen åkte jag förbi hos kompisen som ska hålla sig i stillhet ett bra tag till. Satt en stund vid brasan och tjatade, innan jag fortsatte hem för att fika med maken.
Han hade precis klarat av sin promenad och nu är vi färdigfikade och har åter gått in i värmen, från glashuset.
Ikväll kolliderar handboll och fotboll, för min del. Men får nog bli prioritering av handbollen och sen se slutet på Milan-Liverpool. Sorry Ernst.........not on my list today.
 
Min "EKO"- amaryllis blommar nu.........nedre blomman, en knopp till (ej utslagen än) finns ovanför. 
 
Restgarner.......is no more....
 
Fyllde på fågelfrö och upptäckte då vårt "frusna vattenfall" vid värmepumpen......
 
Fish crisp med tillbehör......
 
Inte testad än.........men maken har läst manualen.
 
När man inte kan välja.......kan man ta "hälta av vart".....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0