Fick plötsligt se.........

.......(igår) på Facebook att Liverpool som bäst höll på att spela match i ligacupen. Ja så bra koll hade den här supportern .....att hela första halvlek missades. Men de låg under i halvtid mot Liecester med 1-3 så jag "valde" rätt, att "skippa" den första delen.
Slog över och fick se en kämpa-anda som till sist slutade oavgjort vid fulltid och då skulle det avgöras på straffar. Varpå Liverpool....till slut, kunde se sig som cup-semifinalister. 
Får väl uppdatera mig på resten av bönderna i efterhand.....eller inte. 
Ny dag, rejäl sovmorgon och mitt i dålig julfilm, kom kompisens make åter med mina "carol singers" och en vas med julgodis. Nu har precis Inga bjudit på kycklingfilé till potatisklyftor och samtidigt kokat en kycklinggryta till julafton.
Ja för imorron blir det bara fika med syster och på kvällen gröt med bonusdotterns familj.
Det "stora" julfirandet sparar vi till "En Annan dag", då kommer stockholmarna. Kalle måste man (iallafall jag) se på imorron och så har vi uppesittarkvällen med Bingolotto ikväll (med dubbellott).
Kom precis på att skinkan behöver griljeras då också.......
Men först hämta två paket i Tibro.........och fika med "gubben", i glashuset. 
Hemma igen, med de två paketen (det ena skickat från Spanien, men kommer från Illinois, USA). Det andra hemligt tills imorron........
Skinkan i ugnen och jag utslagen i fåtöljen.....igen. Men nu kaffe..............
Innan jag "duttar" den traditionella nitlotten på Bingolottot och käkar skink- och sillsallads-smörgås.
 
Inte så välkomna matgäster........
 
Dan före dan-frukost......till mig.
 
En hel vas full med godis........
 
Inga bjöd kyckling till middag.......
 
Tibros julgran på torget idag.......
 
Paket-innehåll från USA........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0