Fler julkort.......

........fanns att hämta i postlådan idag och en avi att få något på i Tibro.
Ingen aning vad det kan vara, men vi får se om det blir en resa dit imorron igen. Väntar två till inropade paket som är påväg, dock till ett annat avhämtningsställe.
Vi var alltså en vända dit alldeles nyss, maken och jag för att hämta hem "Polar'n" som nu var färdigservad och mera medicin till herrn i huset. Sen var det dags att handla mat igen och en av kakorna som Inga bakade igår, lämnade jag hos mina fd. arbetskamrater att mumsa på imorron. Men den kanske tog slut redan i eftermiddag, med tanke på hur det brukade vara.......
Fick bli varsin hamburgare vid köksbordet innan vi drog iväg. 
Då vi kom hem satte Inga en brödkake-deg och nu får jag springa mellan fåtöljen och ugnen för att baka dessa. Maken har gått sin promenad och vi har hunnit med fikan i glashuset, innan "brödspringandet" startade.
Nu blir det strax både Ernst och Mandelmanns, från fåtöljen. Inga bjuder på paj med sallad och nybakat bröd till kvällsmat.
Imorron får det nog bli en städning. Det ser vi fram emot (not) både maken och jag. Men det måste göras och då får det alltså bli dan före dan, före doppareda'n........röt Inga ifrån.
Sen gick hon ut i köket och gjorde en skål sillsallad, som vilar i kylen till morgondagen.......
 
Har hällt upp den ena sorten "Hollands-godis" i loppis-köpta Hydman-Wallin-skålen (fynd i söndags)
 
I köksfönstret hänger  den traditionella stjärnan......som vanligt.
 
Så finns inga byggnader kvar, vid skolan........
 
Nu ska de bara städa bort allt skräpet, innan ny skola påbörjas........
 
......och några hundra meter därifrån, -byggs vägarna i det nya villaområdet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0