Inga fick närapå ledigt.......

.......idag, då det fanns rester kvar att (nästan) bara värma, till middag.
Men frukost lagade hon allt: Kokt ägg, nypressad juice och brödkakemackor och nu ikväll kokar hon söndagsgryta.
Maken åt kvarvarande pannkaka, medan jag fick steka lite fläsk. ägg och potatis. (Gamla tidens kvällsmat........ kan man även kalla denna rätt, då den inte alltför sällan serverades så hemma)
Medan maken åt pannkaka till skidor på teve, passade jag på att ta KIA på en "långtur"....ända ner till återvinningen och därefter loppisen.
Lämnade in en massa papperkassar och tidningar till dem, men fick efter mina inköp med mig en av kassarna hem igen........fylld.
Det senaste stickprojektet är nu också färdigt för paketering.
Men då det är svårt att sitta helt sysslolös vid teven, startade jag genast ett nytt, ....modell mindre.
Och vid teven sitter jag alltså nu och kollar match. Ser lite trögt ut, fortfarande 0-0 och bara tio minuter kvar.
........ men det ordnade upp sig på övertid. Vinst med 1-0 på bortaplan mot Wolves.
 
Då startar vi lördagen.......
 
Gamla tiders kvällsmat, fick jag till middag.........
 
Den här ville absolut bo på Sågvägen........
 
Adventsfika i skymningen.......
 
Klara för "avfärd"..........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0