Ingas gran..........

.......blev det nu i eftermiddag, då hon helt sonika gick ut och pyntade upp vårt inköpta exemplar där i glashuset.
Innan dess ägnade jag tid åt ytterligare en dålig amerikansk julfilm, efter en ganska sen frukost på kaffe med mackor.
Kanske skulle skriva ett filmmanus till julfilm och skicka för "påseende", för sämre "intrig" än de jag sett i år och tidigare, får man leta efter.......
Kille och tjej gillar inte varandra som start. Ett problem uppstår, julkakor bakas, skridskor åks, hot chocolate/eggnog dricks, julgransodling besöks och gran överdekoreras innan den tänds efter allmän nedräkning och slutligen är kille och tjej kära.......
Maken gick en promenad och jag fick syn på en ovanlig fågelmats-gäst. Kunde filma och fota en energisk ekorre som smaskade solrosfrön på marken nedanför plommnträdet.
Vi fikade ute hos julgranen och nu är maken på utflykt till möte i Tidaholm......igen.
Jag väntar på mera handboll  (Sveriges match) och tittar på handboll under tiden, samt den spännande (vanligtvis not) lotto-dragningen strax.
Fanns ytterligare julfilm att välja, men känner mig mättat med sådana vid det här laget.........
Imorron ska jag på årlig blodtryckskoll och sen på jul-fika hos res-kompisen.
 
Ekorren i ätartagen......
 
Maken har kortat ner toppen nu också, så stjärnan inte kom så långt ifrån det övriga.
 
Tar en paj till kvällsmat........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0