Lokal-derby.......

......i fotboll var det i Liverpool igår kväll. Det röda laget besökte det blå (Everton) på grannarenan Goodison Park. Med andra ord var det bortamatch, men det hindrade inte det bättre laget (min åsikt...) att vinna. En ganska enkel seger till slut, med 4-1 och mycket underhållande fotboll bjöd de på.
Som vanligt blev det sent i säng och då sover man gott en bra bit in på nästkommande förmiddag.
Så gjorde även maken denna dag.......
En dålig julfilm slösade jag sen ännu mera tid på, innan Inga tyckte att nu får ni väl ändå äta middag.
Fanns ju färdiga biffar, så bara att göra sås, riva morötter och koka potatis.
Därefter tog maken en promenad i det kalla vädret, medan jag satte mig för att sticka en stund.
Men först tog jag hand om tallriset och "arrangerade" litevarstans utomhus....... fyllde sen på ännu mera frö till fåglarna.
Maken gick ner till Dygnsbutiken och shoppade mjölk till morgondagens pannkaka, en del andra grejer följde också med hem. Jag hade fikat klart då han dök upp.
Nu ikväll fick jag feeling och gjorde musselstuvning i tartaletter, - som jag hade i skafferiet.
Bjöd maken att smaka, men han rynkade bara på näsan. 
Men inga problem......bara mer till mig (hahahaaaaa). 
Nu får det bli fotboll från England igen (Manchester United-Arsenal), då resterande utbud inte föll i smaken.
Imorron startar damhandbolls-VM.....från Torrevieja i Spanien.
 
Thursday dinner is served........
 
Julkorten klara för avfärd (sen en vecka tillbaka)......vaktas av snögubben/-arna på hallbyrån.
 
Från bagar'n igår och från frysen idag....... till dagens kaffe.
 
Tur vi har trädgårdsbord i glashuset......så alla tomtarna kan få komma ur garderoben och ta plats.
 
Lite pynt i tallriset blev det också.......
 
Som sagt........hans förlust, att inte smaka.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0