Små fåglarna, små fåglarna......

.......har nu fått lite tillskott på menyn. Var ute och knöt upp nötter, "majsbollar" och fyllde på med blandade frön.
Medan jag höll på kom en väldigt liten fågel (med i stort sett helt vitt huvud), satte sig en stund i plommonträdet och iakttog, innan den försvann igen. Kollade på nätet och det var förmodligen en stjärtmes.......
Nu får vi se om det som är ämnat åt de små fåglarna, får vara ifred för de större (not so nice and too many) arterna. Det visar sig.......
Finns ytterligare fem kilo solrosfrön kvar, att fylla på med och fler talgbollar.
Maken var morronpiggare än jag idag och senare, efter att han ätit sin del av kylskåpsrester till middag, åkte han upp till spåret och gick en promenad.
I uppdrag hade han även att hitta några tallkvistar till.
Då han återvände hem, hade de ringt från verksta'n och meddelat att bilen var klar (tidigare och "billigare"(hmmm....) än väntat).
Så vi åkte direkt och hämtade hem Kia, nu i kördugligt och besiktigat skick. Kostade iallafall nästan skjortan.......
Jag var ett ärende till på hemvägen och nu har vi fikabröd till både idag och imorron, samt marsipantomtar till jultårtan är inköpta.
Nyss fick jag en "snilleblixt" över fler hemliga projekt att starta ....som matchar ett nät-inköp idag.
 
Gjorde mig nypressad juice till frukost......
 
Några fler rätter på menyn.....upphängda.
 
Bagar'ns skyltfönster.....ett av dem.
 
.....och lykt-dekor utanför.
 
Idag var adventsljusstaken på järnvägsspåret tänd........
 
Gårdagens bakelser ville också bli uppätna.....och smakade bra.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0