Tidig utflykt........

........till provtagningen på Närhälsan i Tibro. Skulle ta prover på fastande mage, så behövde komma iväg inte alltför sent på dagen.
Var där redan igår, men hade läst kallelsen dåligt, så fick "bakläxa" på fastandet. Förberedande prover för årlig blodtryckskontroll i nästa vecka.
Hade också ett paket att hämta, så blev lagom att de hade öppnat då "stickningen" var avklarad.
Blev även mer mjölk och ciabatta till mitt frukostkaffe som väntade därhemma.......
Inga hade gjort "kålpuddingsås" igår kväll (innan all sporten började...), så det fanns middag klar, bara koka potatis till.
Sporthändelserna då? Nä, Zlatan lyckades inte göra mål på Liverpool. Matchen slutade 2-1 till mina favoriter och Milan är nu utslaget ur Champions League för den här säsongen.
Sveriges damer i handboll gjorde en väldigt bra match mot Nederländerna, som slutade oavgjort.
Nu sitter jag i fåtöljen och är lite sömnig. Tur att tvättmaskinen inte behöver någon arbetsledning och att Inga nyss gjorde klart en sats köttbullar utan att behöva assistans.
Pep precis i telefonen, att jag vunnit en vinst att välja.....på Postkodlotteriet. Får väl kolla vad det finns........kan dock undra varför det aldrig vankas kontanter därifrån, till vårt postnummer. 
 
Fönster-Nalle fick en jul-halsduk........
 
Nu har de slutligen börjat på det gamla huset i skolrivningen.
 
Jo jag hörde dem........men hann inte se nå't. Tur att nån lagt upp en film på Fejan....(hahahaaa)
 
"Kålpudding"-sås till middag.
 
Ingas bedrift...........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0